Monday, October 30, 2006

PostHeaderIcon Selamat Hari Raya

Silalah Layari Laman Blog ini dalam usaha menuju ke jalan Allah- Laman Sufi Salafi

Assalammualaikum,

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani,

Selamat Menyambut Hari Raya… Hari Raya bagi umat Islam merupakan perayaan ibadah yang disyariatkan. Saban tahun kita menyambut hari raya selepas pemergian Ramadhan namun berapa kalikah Raya kita menjadi ibadah.

Raya bagaikan sudah menjadi adat. Biarlah Syawal kali ini menjadi muhasabah kepada kita. Berusahalah kita bersama-sama membersihkan hati.

Menyucikan hati dari segala sifat mazmumah adalah yang paling susah sekali. Namun menurut Imam Al-Ghazali, hati boleh ditundukkan melalui latihan. Hati dan Nafsu perlu dilatih tidak boleh dimanjakan sangat kelak menguasai diri.

Memandangkan kita sudah menghampiri akhir tahun 2006, buat pengetahuan kawan- kawan SISMA, “gathering” kita tahun depan akan dilaksanakan pada Mei 2007, Jangan lupa ye.. Disana kita akan bincangkan soal penubunuhan KPU (Kompleks Pembangunan Ummah)

InsyaAllah dalam tempoh yang terdekat ini saya akan siarkan dalam blog ini maklumat berkenaan KPU untuk maklumat rakan-rakan. Selamt Berjuang Rakan-Rakan… Berjuanglah demi mendapatkan keredhaan Allah… Tentangilah Syaitan dan Nafsu Sepenuh Hati… Wassalam

0 komentar: